2007年6月22日 星期五

投資小貼士

投資小貼士1--轉手紙用途

如用白表申請新股,閣下是會收到實物股票,實物股票分兩種﹕

第一種是無論多少手都發一張股票,這是最常見的。如要存倉,隻需要在轉讓人姓名上簽署就可以。

第二種是1手1張股票,2手2張,如此類推。如抽中多於一手,存倉時在各張股票轉讓人姓名上簽署,銀行便會當你個別存倉,要各收$5元手續費,浪費金錢。這情況在汽車股最常見。(例子﹕中航科工;東風汽車等)

此時轉手紙便可產生作用,大家隻要在轉手紙的轉讓人姓名上簽署(記住不要簽股票),便可當作一次存倉處理,不須浪廢金錢。

貼士2--寄失股票點算

係論譠,在IPO新股上市後,就會有人問寄失股票點算,解決方法如下﹕

1. 首先打去過戶處,假設過戶處為中央證券登記(電話﹕2862-8628)同職員表示未收到股票(當然最好是在上市後第二個工作天還未收到時才打去,因為你的股票已是兇多吉少)。如股票為其他過戶處,可查看http://www.hkex.com.hk/markdata/markstat/rpt_registrars_c.html,方法大同小異。

2. 之後職員就會FAX一份遺失表格俾你,你填完之後FAX返去,職員就會使張股票失效,同埋職員會寄一份表格同宣誓紙俾你。

3. 你填完之後,你要去民政事務署宣誓。

4. 宣誓完你要連同一位夠18歲以上人士(見証人)約時間去灣仔合和中心中央證券登記總部辦理手續。

5. 之後約一個星期後,你便可以去灣仔中央證券登記領回股票。

備注﹕
有人問可否加快手續,其實有步驟是可以加快,就是FAX完遺失表格後,不要等他再寄一份表格同宣誓紙俾你,而自己連同一位夠18歲以上人士與職員約時間直接上去填,並即時到民政事務署宣誓,這可省回郵寄時間。

值得留意的是﹕你是可以不上灣仔中央證券登記領回股票,而叫他直接寄掛號到你屋企,而且是完全免費。

投資小貼士3--如何用英文寫一張正確支票

如各位申請新股,台頭要寫既係抄返Made payable to'.......'裏面果段文字,千祈唔好抄多抄錯或抄少,還有要畫兩條線,線中可寫「Account Payee Only」(唔寫亦無妨),最重要係唔好作個名出黎。

日期千祈唔好寫錯,如用美資銀行一定要小心,因為「日」同「月」是互換位置的。例如英文1-2-2006即2006年2月1日;但美式英文係2006年1月2日。

仲有千祈唔好在Hundred, Thousand, Million, Billion, Trillion後加上「s」,因為正確寫法係一定沒有的。但如Dollar或Cent是多於一,他們是要加「s」。多口講句,「One Billion」係十億。

又有人問Cent即係中文既幾多,答案係「分」或「仙」(粵語),但一角係10仙,英文即Ten Cents。

寫英文支票係最好全寫大楷或各單字首字為大楷,但注意「and」的「a」是用小楷,這是英文問題,本人不深入解釋,以下亦有此例子。

所以如申請一手上海集優($4,242.42)既正確寫法係(傳統寫法,其他寫法不談)﹕
Four Thousand Two Hundred Forty-two Dollars and Forty-two Cents Only
如申請一手大連港($5,202.02)既正確寫法係﹕
Five Thousand Two Hundred Two Dollars and Two Cents Only
註﹕「Hundred」與「 Dollars」之間是可以加and,這是英式與美式英語之別,兩者皆可;此外,亦有人會話支票寫銀碼前方已有Hong Kong Dollars字樣,所以不需寫Dollars,這是正確的,但可以肯定答各位如寫亦同樣正確,如各位有用白表申請新股而又收過退票的話,亦經常見退票印銀碼前方有Hong Kong Dollars字樣,但後方亦加Dollars。多口講多句,如要唔寫Dollars,Cents係要寫係數字前面(因為Dollars都係寫係數字前面),以求統一。

投資貼士4--實物股票如何轉名

首先係邊度申請表格問題?
其實申請表格就係你手持實物股票既背後,隻要你準確無誤地填妥背後表格就可以。或者本人解析一下一些名詞。轉讓人即實物股票持有人;承讓人即實物股票既新主人;見證人即轉讓人及承讓人以外既一名十八歲以上人士。

申請手續如下﹕
1. 填妥上述表格,並將表格帶往灣仔告士打道5號稅務大樓3樓
a.到6號窗「接待及其他文件呈交處」籌
b.到4-5或7-11號窗「文件評稅處」遞交文件。
c.到12-16號窗「交款處」俾錢(收費為每市值1000元收2元厘印費),然後耐心等候打厘印。
d.到17-19號窗「領回處」取回文件,即稅務局的工作已完成,然後要到過戶處。

2. 假設過戶處係中央証券登記(一般都係,如屬其他過戶處可看此連結
http://www.hkex.com.hk/markdata/markstat/rpt_registrars_c.html
多,隻係地點唔同而已),跟住已打厘印的股票往灣仔皇後大道東183號合和中心1712-1716室即可,新股票費用為每手2元5角(大批轉名有折扣及可付費加快程序)。

3. 一般在10個工作天後已轉名既實物股票可到過戶處拿取。

4. 舉一個例子講,如你的股票市值4000元,手續費為$2x4(厘印費)+2.5(新股票費用)=10.5元(但要是乎數量而定)

備注﹕
1. 此方法是最便宜的轉名手續,當然亦可填妥表格到銀行或証券行用一賣一買形式轉名,但會較貴。

2. 之前有版友提過匯豐有類似實物股票轉名服務,本人曾到匯豐中環總行查詢,匯豐詢問處職員既答覆係匯豐「並無」此服務。

3. 轉讓人、承讓人及見証人三者都「不一定需要」出現在稅局或過戶處,隻要填妥表格,可找朋友代辦;但取回股票時如是代領記住簽回條授權的一欄。

4. 以上資料,亦可緻電中央証券登記﹕28628628後按15,亦有相關資料。

5. 記住日期一定要填遞交當天或前7日內,唔係就會被罰款。

6. 題外話,如要轉地址,可到過戶處填表格交回即可(一定要正本,不可傳真),如要改股票列印的地址要交費$2.5;如隻通知過戶處而唔改股票,費用全免。

投資小貼士5--如何看即時報價系統

所謂股票交易,其實一定存在買方同賣方。就以(3988)中國銀行既其中一口即時報價為例子,作一個解釋。

首先講講買賣差價方面,每一個價格組別的差價都有分別,最近港交所做一系列既操施,就係要縮窄當中每一個界別的差價,當中大價股縮窄差價已經實行。以下解釋輯自版主既投資學堂~~新手必讀。

股價(元) 上升 / 下跌價位(元)
0.01-0.25 0.001
0.25-0.50 0.005
0.50-10.00 0.010 <=(3988)中國銀行屬於此差價級別
10.00-20.00 0.020
20.00-100.00 0.050
100.00-200.00 0.100
over 200.00 0.200

以下紅色的數字是排隊股數,M即百萬(MILLION),俗稱球;适號是買入人數。
由於報價系統所限,每次報價都通常隻得買方及賣方各4口價,而表達既方式亦以簡寫+1, +2, +3......表達,即高1格,高2格,高3格......;-1, -2, -3......表達,即低1格,低2格,低3格......

買入
3.39 <=排隊買入價或即時沽出價
64.08M (1,492)<= 排隊買入價或即時沽出價有1492人買入64.08球
60.25M (947) <=排隊買入價低一格即3.38有947人買入60.25球,如此類推
27.22M (277) <=排隊買入價低兩格即3.37
46.58M (1,319) <=排隊買入價低三格即3.36
賣出
3.400 <=排隊賣出價或即時買入價
145.10M (625) <=排隊賣出價或即時買入價有625人賣出145.1球
100.10M (333) <=排隊賣出價高一格即3.41有333人買入100.1球,如此類推
60.88M (285) <=排隊賣出價高兩格,即3.42
29.35M (161) <=排隊賣出價高三格,即3.43

在交易記錄亦間中出現一些英文字母,其解釋輯自版主既投資學堂~~新手必讀。

「X」= 代表不透過自動對盤或特別買賣單位的成交,而買賣雙方為同一經紀行
「Y」= 是指透過自動對盤成交,而買賣雙方為同一經紀行
「D」= 碎股成交
「P」= 開市前成交 (指交易在開市前已達成,其中包括在上個交易日收市前達成而未及輸入系統的成交)
「M」= 代表不透過自動對盤或特別買賣單位的成交
「U」= 競價成交
「*」 = 成交已遭反駁/取消

交易紀錄
10:21 9000 3.400 <=10時21分有人在3.4交易了9000股
10:21 10.0K(Y) 3.400 <=10時21分有人在3.4交易了10,000股,K即千
10:21 2000(Y) 3.390 <=10時21分有人在3.39交易了2000股
10:22 50.0K(Y) 3.400 <=10時22分有人在3.4交易了50,000股

以下的號碼是經紀牌的號碼,由上而下,由左至右排列,詳情可以到http://www.hkex.com.hk/expartlst/sehk/inbroker_c.htm

沒有留言: